Jelentős változások történtek a Mediaworks médiaportfóliójában. Az Új Néplap és a szoljon.hu élére Molnár G. Attila került, aki közel három évtizedes tapasztalattal rendelkezik a lapnál. A korábbi főszerkesztő, Király Ernő a Délmagyarország és a delmagyar.hu vezetését vette át, Gidró Kriszta helyét foglalva el.
A hazai médiapiac jelentős átalakuláson megy keresztül, különösen a Mediaworks érdekeltségébe tartozó sajtóorgánumoknál. A közelmúltban több vezető megyei lapnál és online portálnál történtek személyi változások, ami a szakma figyelmét a KESMA alá tartozó médiabirodalom stratégiájára irányította.
A Media1 szúrta ki a lap impresszumában, hogy az Új Néplap és a hozzá tartozó szoljon.hu élére Molnár G. Attila került, aki nem ismeretlen a lap berkein belül, hiszen közel 30 éve dolgozik ott különböző pozíciókban.
Az A. G. Miller néven krimiket is író, szolnoki származású Molnár a kecskeméti Király Ernőt váltja, aki viszont délebbre, a Délmagyarország és a delmagyar.hu főszerkesztői székébe ül át. Király korábban a Petőfi Népénél szerzett tapasztalatokat, majd 2006-tól Szolnokon töltött be vezető pozíciókat.
A Délmagyarnál Gidró Kriszta távozik a főszerkesztői posztról, aki 2017 óta irányította a lap munkáját.
Az átszervezések nem korlátozódnak e két megyére. A közelmúltban hasonló váltások történtek több dunántúli megyei lapnál is, például a veszprémi Naplónál, a Somogyi Hírlapnál és a Dunántúli Naplónál, valamint ezek online felületein. Emellett országos jelentőségű kiadványoknál is történtek változások: a Világgazdaságnál Szajlai Csaba távozott a főszerkesztői pozícióból, míg a PestiSrácok egyik prominens munkatársa, Jurák Kata is elhagyta a lapot.
Az átalakulások hátterében több tényező állhat. Egyrészt a megyei lapok az utóbbi években jelentős olvasótábort veszítettek, amit sokan a túlzottan egyoldalú politikai beállítottságnak tulajdonítanak. Másrészt egyesek úgy vélik, a kormányzati kommunikációs stratégia is változóban van, amit a politikai színtéren megjelenő új szereplők és mozgalmak is indokolhatnak.
A VSqaure nevű tényfeltáró portál korábban arról írt, hogy maga Orbán Viktor tervezi a kormánypropaganda átalakítását, amit összefüggésbe hoztak Magyar Péter és az újonnan alakult Tisza Párt politikai térnyerésével. Bár ezek egyelőre spekulációk, az bizonyos, hogy a hazai médiapiac jelentős átrendeződésének lehetünk tanúi, ami hosszú távon befolyásolhatja a nyilvánosság szerkezetét és a politikai kommunikáció dinamikáját Magyarországon.
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!